Proces.

Poniżej przedstawiamy przykładowy proces przetworzenia zdjęcia cyfrowego na płaskorzeźbę wykonaną w płycie MDF.

ETAP 2.

Kolejny krok to obróbka zdjęcia do formatu rozpoznawalnego przez program Amadeusz w wersji 1.0.

Po pierwsze kadrujemy obrazek to obszaru który nas interesuje , jeśli zdjęcia zawiera jakieś zbędne elementy. Kolejnym krokiem jest "desaturacja" zdjęcia , zamienienie kolorów na odcienie szarości. To bardzo ważny moment obróbki grafiki. Tutaj właśnie operator , na poziomie zdjęcia ma możliwość manipulowania głębokością płaskorzeźby ( modyfikacja krzywych kolorów ). Wynika to z prostego algorytmu jaki wykorzystuje program Amadeusz. Jasne miejsca są płyciej frezowane , ciemniejsze głębiej.

Gdy tak powstała "mapa głębokości" jest już gotowa , zmieniamy rozdzielczość zdjęcia na wysokość 100px , synchronicznie zmieniając szerokość. Najlepiej gdy grafika jest kwadratem 100 na 100px.


Mapa bitowa , tzw. mapa głębokości. Wymiary 100x100 pixeli. ( skala 1:1 )

Z czego to wynika ? Każdy pixel odpowiada frezowanemu punktowi na płaskorzeźbie. Ponieważ program z definicji ustawia frez o średnicy 6mm , trzeba zapewnić by się nie nanosiły na siebie , odstęp między każdym punktem jest 5mm od osi. Ten 1mm nachodzenia zapewnia płynność przejścia. Pojawia się pytanie czemu zmniejszać grafikę aż na 100px ? Wprowadzone ograniczenie jest podyktowane wydajnością Centrum obróbczego , Amadeusz w wersji 1.0 obniżył wielkość z definicji oraz z praktycznego doświadczenia. Formatka po przeliczeniu każdego pixela obrazka , zmienia wymiar na pixel * 5mm + marginesy . Omijając rosnącą wielkość formatki ,wraz ze wzrostem rozdzielczości grafiki , trzeba zwrócić uwagę na rosnący czas operacji . Przy rozdzielczości 100x100pixeli obrazka , frezowaniu 100*100 punktów , czas obróbki wynosi średnio 35 minut.





dalej



1 2 3 4 5 6 7